Complimenten en klachten
Complimenten en klachten van cliënten
- Heeft u een compliment?Heeft u een compliment? Dat kunt u laten weten aan via info@zg-aelsmeer.nl. Voor een compliment en blijk van waardering in de vorm van een donatie kunt u de informatie lezen over Stichting Vrienden (linken naar: https://www.zg-aelsmeer.nl/over-ons/stichting-vrienden/).
- Wanneer u vragen of klachten heeft over de zorgverlening, bespreek dit dan met de zorgverlener, EVV-er of de leidinggevende. Komt u er samen niet uit? Bespreek uw klacht dan met de manager zorg & welzijn.
- Een klachtenfunctionaris helpt bij het oplossen van klachten. Dit gebeurt door met beide partijen in gesprek te gaan en daarbij neutraal te blijven. Samen wordt gekeken welke stappen nodig zijn om tot een oplossing te komen die voor iedereen goed voelt. Vaak is het handig om eerst met de betreffende medewerker of diens leidinggevende te praten om te zien of het probleem samen opgelost kan worden. Lukt dat niet? Dan kan de externe klachtenfunctionaris aansluiten bij een gesprek om te bemiddelen.
Birgit Schoenmakers is de externe klachtenfunctionaris en kent Zorggroep Aelsmeer goed. Zij helpt u zo om de juiste personen te benaderen. Birgit gaat eerst met u in gesprek en gaat samen met u op zoek naar een oplossing waar u zich in kan vinden. Wanneer u er niet uit komt in de gesprekken kan de externe klachtenfunctionaris u helpen om uw klacht op papier te zetten en in te dienen.
- De cliëntvertrouwenspersoon WZD is met name de vertegenwoordiger voor cliënten die met de wet zorg en dwang te maken hebben, bij onvrijwillige zorg. Dit kan ingezet worden om de veiligheid van de cliënt te ondersteunen.

Cliëntenvertrouwenspersoon WZD
Cynthia Klaasing van Stemgever
Mevrouw Klaasing is te bereiken via 06–40385306 of via de email: c.klaasing@stemgever.nl
Klik hier voor de folder.

Externe klachtenfunctionaris
Birgit Schoenmakers, werkzaam bij Facit.
Mevrouw Schoenmakers is te bereiken via 0251-212202 of via de email: birgit.schoenmakers@facit.nl
Klik hier voor de klachtenregeling cliënten.
Vertrouwenspersoon medewerkers
Zorggroep Aelsmeer voert een personeelsbeleid waarbij geen onderscheid wordt gemaakt op basis van iemands geslacht, ras, godsdienst, seksuele geaardheid, politieke voorkeur, handicap of ander gelijksoortige status. Geen enkele vorm van discriminatie wordt getolereerd. (Seksuele) intimidatie en pesten zijn ontoelaatbaar.
Voor medewerkers of vrijwilligers is het mogelijk een beroep te doen op een externe vertrouwenspersoon als een medewerker of vrijwilliger in aanraking komt met ongewenste omgangsvormen. Hieronder vallen allerlei vormen van intimidatie en andere bejegening, waarvan het moeilijk is deze binnen de organisatie aan de orde te stellen.
Alles wat met de vertrouwenspersoon wordt besproken is strikt vertrouwelijk en hiervan wordt niets bekend gemaakt zonder instemming van betrokkene.

Externe vertrouwenspersoon
Birgit Schoenmakers, werkzaam bij Facit.
Mevrouw Schoenmakers is te bereiken via 0251-212202 of via de email: birgit.schoenmakers@facit.nl

Externe vertrouwenspersoon
Judith Cohn, werkzaam bij Facit.
Mevrouw Cohn is te bereiken via 0251-21222 of via de email: judith.cohn@facit.nl